BRANDING
Begrijp dat jij een geheel unieke zakelijke entiteit bent
De weg naar succes begint met het begrijpen van het unieke karakter van je bedrijf. Als het goed is verschilt het concept dat je hebt bedacht dusdanig van hetgeen de concurrentie aanbiedt, dat je je goed kunt onderscheiden. Wanneer je de perfecte strategie probeert te vinden, moet je begrijpen dat er geen magische formules zijn die in iedere situatie werken. Facebook-advertenties, SEO, betrokkenheid van het publiek… al die dingen zijn belangrijk. Echter komt het uiteindelijk aan op de unieke waarde van je bedrijf.
Maar hoe kom je er achter wat jouw bedrijf uniek maakt? Of hoe zorg je er voor dat je bedrijf uniek is ten opzichte van de concurrentie?
Allereerst is het goed om te bedenken waarom jouw doelgroep de concurrent boven jou zou verkiezen. Wat maakt hen aantrekkelijker dan jouw onderneming? Natuurlijk is het doel hier niet om de kwaliteiten van de concurrent over te nemen. Jij bent enkel op zoek naar de factoren waarmee je je bedrijf kunt onderscheiden van de concurrent.
